fredag 13 februari 2009

Att ta en öl

Ibland är det svårare än man tror att hitta någon att "ta en öl" med, som igår till exempel. Jag var mer suparsugen än någonsin innan och fick ta till samma grepp som Calle Schulman precis gjort, fast någon timma tidigare. Helt enkelt skrika det rakt ut i Internet-etern.

Calle Schulman bestämde sig helt sonika för att skriva i sin blogg "Någon som vill ta en öl ikväll?". Svaren drällde in men det verkade som att inget av erbjudandena riktigt passade honom eftersom han en timme senare skrev "Är det okej att dricka ensam, egentligen?"

Och just vid den tidpunkten gick jag i exakt samma tankegångar. Är det okej att dricka ensam, egentligen? Mitt svar blev ja. Jag hade inget val. Ett litet glas vin hade redan blivit upphällt, av mig visserligen, men ändå. Räddningen kom dock blott minuter senare. Helt plötsligt började det blinka gult längst ner på skärmen och det visade sig att min söta granne Hanna visst var sugen på en öl! Skönt att någon ställer upp när alkoholsuget tar över...

Det här var mitt tråkigaste inlägg någonsin. Men vafan, något måste ju vara tråkigast också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar