fredag 13 februari 2009

Mysteriskt ord...

Okej, I'm back on track. Det här va sista gången jag klantar till det, promise. Från och med nu är det regeln minst ett inlägg om dan tamejfan. Jag ska även börja lägga upp lite sköna foton och annat.

Igår var jag och gymmade för första gången på ett kvartal. På den smala vägen dit mötte jag ett par. Min blick fångade dem redan på avstånd och de såg ut att diskutera något allvarligt. Precis när vi går förbi varann lyckas jag snappa upp ett ord, ett enda ord, av deras alvarsamma dialog. Och ordet är... Bordhockeylag!

Direkt började tankarna snurra i mitt huvud. Vad fasen kan denna konversation handlat om? Jag försöker få in ordet bordhockeylag i någon typ av sammanhang men det är helt enkelt omöjligt. Meningen "Älskling, jag vill starta ett bordhockeylag" är väl ingen anledning till att se lika allvarsam ut som om Burt Cocain* just dött.



*Ni fattar vem jag menar va? Jag lekte lite med bokstäverna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar