söndag 1 februari 2009

Skrivkramp

Jaha, som alla stora författare har man nu drabbats av den ökända skrivtorkan. Inga fyndiga idéer snurrar i mitt huvud. Ingenting alls snurrar i huvet faktiskt. Men igår när jag låg i sängen snurrade det desto mer. Kombinationen av min "nästan bara äta wokade grönsaker"-diet och att jag missade middagen igår gjorde mig väldigt lättpåverkad. Vilket visade sig efter att jag druckit whiskey (och päronkonjak) för första gången.

Det bästa med att vara mig är dock att jag aldrig verkar särskilt full, någonsin. Jag kan föra en mycket intelligent konversation med säg, Utrikesdepartementets Kongo-representant, om Belgiens industritillväxt - för att i nästa stund gå ut och spy Skåne Aqva Vit med tillsatt magsyra.

Vi ska dock inte överdriva gårdagens fylla, men med tanke på hur lite jag drack är jag positivt överraskad. Ekonomiskt indeed.





Oscar Wilde hade också skrivkramp. Skön lirare för övrigt. Han hade varit med på innelistan om han inte hade dött för sådär drygt hundra år sen efter att ha suttit i fängelse för att ha stoppat in saker i rumpan på en adlig tonåring. Sicka stolligheter de hittade på förr.



Jag vill avsluta med ett riktigt vettigt citat av nämnda herre.
"Män vill alltid vara en kvinnas första kärlek. Det är deras klumpiga fåfänga. Kvinnor har en mer begåvad instinkt. De vill bli en mans sista kärlek."

För exakt så där är det ju. Det gäller att bli en tjej eller killes sista partner, inte första!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar